Головна » Файли » Заступнику директора з навчально-виховної роботи |
[ Викачати з сервера (47.1 Kb) ] | 01.09.2015, 11:00 PM |
Особливість програми «Обдарованість» ціннісної підтримки розвитку здібностей і обдарованості учнів школи в порівнянні з іншими завданнями школи полягає в кількох принципових відмінностях: - У програмі не робляться особливі акценти на вдосконалення навчальної діяльності учнів, натомість пропонується більшою мірою зосередитись на створенні розвивального середовища , яке сприяло б мобілізації суб’єктної активності особистості, спрямованої на розвиток здібностей у різних видах діяльності; - на етапі розвитку здібностей як розвивальні розглядаються переважно ситуаційні чинники (соціальні, діяльні сні та вікові чинники у їх взаємопроникненні та взаємодії); - на етапі розвитку обдарованості (як вищого рівня розвитку здібностей) розвивальні впливи здійснюються через ціннісну регуляцію розвитку і саморозвитку особистості; - для підтримки розвитку здібностей та обдарованості застосовується рефлексивна актуалізація ціннісного досвіду учнів, підтримка референтних осіб, створення ситуацій успіху та взаємного оцінювання досягнень всіх, без винятків, МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ «ОБДАРОВАНІСТЬ» Мета полягає у створенні умов для розвитку особистості учнів на основі розвитку їх здібностей, творчих здібностей, а в окремих випадках – обдарованості. Завдання програми: - створення розвивального середовища, яке було б ізоморфним за більшістю параметрів до динамічних ум ов сучасного суспільства; - розвиток загальних здібностей дітей на основі досягнення успіхів у різних видах діяльностей; - створення умов для розвитку творчих здібностей та обдарованності; - розробка ефективних методів дослідження динамічних характеристик здібностей; - розробка організаційно-педагогічних методів управління розвитком здібностей дітей на основі врахування вікових, соціально-психологічних та діяльнисних закономірностей розвитку здібностей та обдарованості; - створення моделі ефективної взаємодії школи, батьків, позашкільних закладів, органів місцевого самоврядування в розвитку здібностей та обдарованості. Творчість є тією унікальною діяльністю, яка веде до визнання. Навіть коли для суспільства значимою є всього одна діяльність (навчання), творчість створює безліч варіантів як щодо процесу і технології її виконання, так і для різноманітності результатів. Якщо не враховувати конкуренцію, можна сказати, що завдяки творчості переможцями виходять усі учасники процесу. Завдання педагогічного колективу – зробити так, щоб кожен учень був успішним в якомусь виді діяльності. Чи це навчальна чи поза навчальна діяльність – не має значень. Робота педагогічного колективу має бути спрямована на те, щоб навчити учнів, вчителів та батьків поціновувати досягнення дітей, а дітей – приймати позитивну оцінку. Це завдання не дуже просте. У нашому соціумі прийнято вимагати, карати, робити зауваження, попереджувати тощо, а от форми виявлення поцінування дуже бідні. Завдання школи – зробити так, щоб на кожному ступені навчання (початкові, середні та старші класи) кожен учень повинен хоча б у одному виді діяльності бути успішним. Модель випускника нашої школи спрямована на формування особистості у якої є воля і мотивація. Основні переваги учнів які залучені до програми «Обдарованість» по закінченню школи були успішними у різних видах діяльності:
Учень нашої школи сам робить свій вибір, розвивати йому здібності до рівня обдарованості чи ні. Напрямки розвитку здібностей та обдарованості мають широкий спектр. Участь учнів у предметних конкурсах (біля 20), проектах(3-5 на рік), акціях (до 10), у різних етапах ВУО (біля 30-35 учнів), захисті наукових робіт МАН (до 10 учнів на рівні шкільного товариства «Інтелект»), спортивних змагань (залучено 30-40 учнів, на рівні школи 300-400 учнів), конкурсах художньо-естетичного напрямку(приблизно50 учнів), історично-патріотичній та правовій діяльності ( до 150 учнів), фестивалях «Лінгвісти – віртуози», «Сяйво Афіни Палади», участь у редколегії шкільної газети «Експрес». Адміністрацією школи проектується / планується діяльність колективу на основі моніторингу здібностей учнів у різних видах діяльності. Враховується рівень можливостей та психологічний стан дитини. Щорічно оновлюється банк «Обдарованість» (близько 190 учнів) та «Олімпійський резерв» ( до 30 учнів). Важливою метою виховання в нашій школі є формування духовно багатої і всебічно розвиненої особистості, здатної до самореалізації, до творчості. У цьому контексті особливої ваги набуває проблема раннього виявлення і навчання обдарованих дітей. У нашій школі створені всі умови для виховання учнівської молоді, здатної успішно жити у суспільстві. Філософією навчального закладу є «хто вчить інших, той вчиться сам». Програма «Обдарованість», яка успішно діє у закладі, спрямована на досягнення цієї мети, а саме: розвиток творчих здібностей учнів, духовне становлення особистості у процесі здобуття освіти, підтримку обдарованих дітей і педагогів. Кінцевим результатом цієї програми є реалізація власного творчого потенціалу дитини і досягнення нею успіху. | |
Переглядів: 219 | Завантажень: 6 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | |
| |