Головна » Статті » Мої статті

Урок алгебри у 8 класі Тема уроку: «Властивості степеня з цілим показником»

Тема уроку: Властивості степеня з цілим показником.

№ уроку: 51, §3, п.18

Дата:  20.11.2014

Клас:   8-А  

Кількість учнів – 25. Присутні -  22    .

 

Мета: повторити та закріпити  засвоєння учнями змісту означення степеня з ці­лим від'ємним показником (для цілої та дробової основи степеня); продовжувати формувати вміння відтворювати означення степеня та застосовувати його для перетворення степеня з цілим від'ємним показником у дріб, та навпаки, повторити поняття «стандартний вигляд числа», «порядок числа»; продовжувати формувати вміння застосовувати вивчені поняття для означення числа у стандартному вигляді та запису даного числа у стандартному вигляді й визначення його порядку,  сформувати вміння розв'язувати вправи на обчислення значень числових виразів із застосуванням вивченого означення степеня з цілим показником;продовжити роботу по самонавчанню, самоконтролю, взаємоконтролю, приділити належну увагу міжпредметному зв'язку: обчислення у фізиці, хіміі.  
Завдання:
1. навчальні: узагальнення і систематизація знань з теми; ліквідація прогалин у знаннях учнів; встановлення міжпредметних зв'язків вивченої теми з іншими темами курсу алгебри;
2. розвиваючі: розвиток розширення кругозору учнів; поповнення словникового запасу; розвиток мислення, уваги, вміння вчитися;
3. Виховні: виховання  відповідальності , вміння працювати в колективі, самостійності.

 

Тип уроку: закріплення  та формування  умінь та навичок.

Наочність та обладнання: опорний конспект «Степінь з цілим від'ємним               

                                                 показником» та «стандартний вигляд числа».

Хід уроку

I. Організаційний етап Слайд № 1

II. Перевірка домашнього завдання

Вчитель пропонує учням обмінятися  зошитами для перевірки виконання учнями Д/З для аналізу виконання роботи .

2.1  Знайди помилку. Слайд № 3  Перевірка домашнього завдання.

  • (1,6∙10–5)∙(4∙107) = 6,4 ∙10 -12
  • 6,4∙103 / 8∙10-2 = 0,8 ∙10 5
  • 6∙1024 ‹  7,4∙1022
  • 10 ≤ х ‹ 100  порядок числа х від 1 до 2

Творче завдання. Прочитайте задачу з використанням стандартних чисел.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та практичних навичок.

      Повторити теоретичний матеріал попередніх уроків. Слайд № 2

      Опорний конспект, навести приклади на всі правила та властивості степенів та стандартного вигляду числа.

   Опорний конспект Додаток 1. Для повторення формул степеня числа

Перевірка знань теоретичного матеріалу.  Завдання для всіх.

родовжить речення. Слайд № 4

  • Степенем числа наз. добуток…
  • При множенні степенів…
  • Щоб звести добуток у степінь…
  • Число з від'ємним степенем можна замінити…
  • Стандартним числом наз. число, яке можна записати у вигляді добутку…
  • Цілими числами наз…
  • При зведенні степеня у степінь – основа …

Додаток 4 «Фізичні сталі» Слайд № 5

Знайти найменший та найбільший порядок наведених даних у таблиці.

Перевірка уважності.

Де не записано стандартного вигляду стала?. Всі записані.

3.2   Контроль и самоперевірка знань  Слайд № 6 та відповіді

По закінченню учні міняються зошитами і перевіряють за ключем правильність відповідей. Виставляють бали. (взаємоперевірка)

3.3  Виконання усних вправ  Слайд № 7

  •  Назвіть порядок числа, записаного в стандартному вигляді:

              а) 2,49 ∙ 107;   б)  3,93 ∙ 10-5. Яке число більше?

  • При якому значенні п рівність правильна   42,5 ∙ 10n = 0,0425;?
  •  Виконайте дії : а21 ∙ а4;  (т333)2;   в77 : в;  (а ∙ в)543 ;   с -13 ∙ с25 : с12 ; (( а2) 0 ) 7890.

Повторення степеня числа з від’ємним показником. Слайд № 8

Виконання вправ за підручником.

18.11   (1,2,3)             Які способи розкладання на множники ви знаєте?

а-2  - 4= (а-1- 2) (а-1 + 2);

а-4 в -6  - 1= (а-2 в -3- 1) (а-2 в -3 + 1);

25 х-8 у -12 - z-2 =  (5 х-4 у -6 - z-1)( 5 х-4 у -6 - z-1).

№ 18.19 (2);   

( m-2  - n-2)/ ( m-1  - n-1)= (n+ m )/m n

  1. m-2  - n-2 = 1/ m2  - 1/n2= (n2 - m2 )/m2 n2;
  2. m-1  - n-1= 1/ m  - 1/n=(n - m )/m n;
  3. ((n2 - m2 )/m2 n2)/( (n - m )/m n)= ((n - m )(n +m )/m2 n2) ∙ (m n/(n - m ))= (n+ m )/m n.

3.7.  Додаткові завдання:

1. Виконайте дії:

а) 4-1 – 5∙ 2-3;          б) 2-10 ∙ 26;      b) (х – 4)-2;           г)  m-5 ∙m4:m-5.

2. Спростіть вираз:

a) 1 x6у -10 ∙ 0,7x-4у2;

3. Обчисліть: завдання на розсуд вчителя.

4.  Подайте:

а) 1,9 ∙ 1015 г у тоннах; б) 2,8 ∙ 10-1 т у кілограмах; (І варіант)

в) 5,2 ∙10-3 м у сантиметрах; г) 6,12 ∙ 102 м у дециметрах. (ІІ варіант)

VII. Підведення підсумків.

VIII. Домашнє завдання Слайд № 11

  1. Повторити зміст означення та властивостей степеня з цілим від'єм­ним показником.
  2. Інструкція щодо виконання Д/З: розв'язати вправи на застосування означення та сформульованих на уроці властивостей.

№ 18.12,    № 18.26 ,   № 16.4      

 

Категорія: Мої статті | Додав: Iren (01.03.2015)
Переглядів: 621 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar